Útmutató
Hol használható?
Az MPark mobilparkolási rendszer használata az egész ország területén elérhetővé vált!

A városok díjszabásairól, és az elérhető zónaszámokról bővebben, ezen a linken tájékozódhat.
Regisztráció
Ügyfélszolgálaton keresztül

Az MPark szolgáltatás igénybevételéhez lakcíme, rendszáma és telefonszáma regisztrálására van szükség. A regisztrációhoz kérjük, küldje el lakcímét, rendszámát és az ahhoz tartozó telefonszámo(ka)t az ugyfelszolgalat@mpark.hu címre. Munkatársaink regisztrálják az Önök adatait rendszerünkben, létrehozzák az Önök felhasználói azonosítóját és a regisztráció megtörténtéről, valamint a további teendőkről e-mailben értesítik Önt.
Regisztráció menete

Amennyiben regisztrálni kíván, kérjük hívja ügyfélszolgálati telefonszámunkat 06 21 202 8000, amely helyi tarifával hívható, munkanapokon 7:00 és 18:00 között áll rendelkezésükre, vagy írjon az ugyfelszolgalat@mpark.hu címre.
Ügyfélszolgálati számunkat felhívva, munkatársaink elvégzik a regisztrációt, melyhez szükségünk lesz a telefonszámára, melyről a parkolásokat fogja kezdeményezni, a rendszámára, lakcímére ill. egy e-mail címre. Az így létrejött számlán azonban még nincs egyenleg, tehát nem alkalmas parkolás kezdeményezésére! Egyenlegét kétféle módon töltheti fel:


1. Átutalással.
2. Interneten történő kártyás fizetéssel.


Belépés a webes felületre
A webes belépéshez a már korábban regisztrált telefonszámára, illetve a hozzátartozó PIN kódra lesz szüksége. A PIN kódot regisztrálás után sms-ben kapja meg. Abban az esetben, ha elfelejtette a PIN kódot, igényelhet újat az ügyfélszolgálaton keresztül.
Új rendszám felvétele
Új rendszám felvételéhez két mód áll rendelkezésre:

1. A felhasználói felületen, bejelentkezés után, válassza az Új rendszám menüpontot. A regisztráció egy teljesen új telefonszám megadásával is megtörténik. Abban az esetben, ha telefonszám nem tartozik egy másik flottához. Sikeres regisztráció után az Én Flottám menüben ki kell választania a telefonszámhoz tartozó paramétereket.


2. Ügyfélszolgálati telefonszámunk hívásával 06 21 202 8000, amely helyi tarifával hívható, munkanapokon 7:00 és 18:00 között áll rendelkezésükre, vagy írjon az ugyfelszolgalat@mpark.hu címre. A levélben szerepelnie kell a telefonszámnak, ill. a rögzíteni kívánt rendszámnak. Kérjük továbbá hogy a telefonszámot, rendszámot ne tagolja, hanem egymást követően, szóközzel elválasztva írja le nekünk. Pl.: ABC123 06201234567.

Fontos változás, hogy a parkolás ellenőrzése ezentúl központilag, kizárólag rendszám alapon történik. A parkolókártyák már nem használhatóak parkolásra, csupán a regisztrációs folyamat alatt, ill. ügyfélazonosítási célból vehetőek igénybe.

 

  • Egy rendszámhoz több telefonszámot is regisztrálhat, de egy telefonszám csak egy rendszámhoz tartozhat. Lásd: Egyéb lehetőségek.
  • Az első rendszám regisztrálásánál fontos, hogy csak korábban egy parkolókártyához rendelt telefonszámot lehet átregisztrálni rendszámra. Ezek után már tetszőleges számú telefonszámot lehet az egyenlegéhez kötni. Lásd: Egyéb lehetőségek.

  • Az applikáció használatához szükséges regisztrációs kód igénylésének menete

    1. Lépés

    regstep1

    2. Lépés

    regstep2

    3. Lépés

    regstep3

    4. Lépés

    regstep4

    5. Lépés

    regstep5

    6. Lépés

    regstep6

    Előnyök
  • Nincs kommunikációs költség - országszerte, az ingyenesen hívható 06 80 64x xxx-es számot kell hívnia, ahol az xxxx az adott zóna száma
  • Nincs várakozás a válasz SMS-re – csökken a pótdíjazás veszélye
  • Perc alapú parkolás - annyit fizet, amennyit parkolt
    (Felhívjuk tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy egyes települések parkolási rendje eltér a többi város parkolási rendjétől és egyedi struktúrában történik a díjfizetés. Jelenleg Szeged városának közterületi parkolási zónáiban meghatározott időszakokra válaszhatók jegytípusok, amelyek körzetenként eltérő időtartamra jogosítanak. Ennélfogva itt a percalapú elszámolás technikai okokból nem lehetséges, mivel időtartamhoz kötött zónák állnak itt az Ügyfeleink rendelkezésére.)
  • Nem kell aprópénz - nem kell a parkolóórákat keresgélni
  • Számolja el költségeit - a havi forgalomról tételes kimutatást és számlát küldünk
  • Egy egyenlegről több kártya/rendszám is üzemeltethető - családoknak, cégeknek
  • Egyenlegét, parkolásait az interneten nyomonkövetheti
  • Flottáknak, cégeknek egyedi, személyre szabott szolgáltatások
  • Helyi tarifával hívható call-center szolgáltatás hétköznapokon 7-18 óráig
  • Parkolás inditása

     

    1. Hívja fel a 06 80 64x xxx telefonszámot arról a telefonról, amelyikhez a rendszáma regisztrálva van, ahol az xxxx, tehát a 06 80 64-et követő első 4 számjegy a parkolóban feltüntetett zónakód. Például 4001-es zónakód esetén a 06 80 644 001-es számot kell hívnia.
    2. A rendszer bemondja , hogy „Parkolás indul” , ekkor sikeresen elindította a parkolóóráját.

    • Amennyiben a fizető időszak vége után parkol le, a rendszer a parkolási kérelmeket a következő időszakra regisztrálja, amit „Parkolás később indul” szöveggel jelez. (Ez hasznos lehet, ha pl. reggel 8:00 előtt már leállítja a járművet a zónában, de a zóna csak 8:00-tól díjköteles. Ha viszont nem szeretné a későbbi indítást, a zónaszám újbóli felhívásával visszavonhatja azt.) Természetesen amennyiben a fizető időszak kezdete előtt indítja el a parkolását, a számlázás csak a fizető időszak kezdetétől folyik.
    • A rendszer „Túl alacsony egyenleg” üzenete esetén az Ön egyenlege nem éri el az adott zónában való parkoláshoz szükséges minimum összeget, így a parkolás nem kezdhető meg.

    Parkolás vége
    A parkolás befejeztével hívja fel újra azt a számot, amelyet az indításnál felhívott. A rendszer bemondja, hogy „Parkolás vége”, ekkor sikeresen leállt a parkolóórája.

    A fizetési időszak végén a parkolások automatikusan leállnak, ha Ön ez után hívja a zónatelefonszámot, parkolása az adott zónában a következő fizetési időszakban újra el fog elindulni, ekkor „A parkolás később indul” hangüzenetet hallja. (Amennyiben „A parkolás később indul” üzenetet hallja, de nem szeretne a következő fizetési időszakra újabb parkolást indítani, a zónaszám újbóli felhívásával ezt visszavonhatja.)
    Szolgáltatási díjaink

    Jelenleg érvényes díjaink:

    Regisztrációs díjak Lakossági ügyfelek regisztrációja 0 Ft
    Rendszám regisztráció 0 Ft
    Üzleti ügyfelek regisztrációja szerződéssel 1000 Ft
    Számlavezetés havidíja Aktív ügyfél esetén 0 Ft
    Passzív ügyfél esetén (egyenleg-fenntartási költség) 200 Ft
      Ügyfélszolgálaton történő befizetés (befizetésenként) 200 Ft
    Egyenleg feltöltés kezelési költsége Bankszámlára történő átutalással 200 Ft
      VPOS-on keresztül történő feltöltéssel 0 Ft
      Parkolás kezdete 40 Ft
    Kényelmi díj Parkolás vége 40 Ft
      Automatikus parkolás leállás fizetési időszak végén 0 Ft
      Általános SMS visszajelzés 30 Ft
      Alacsony egyenleg SMS 30 Ft
    SMS küldés Egyenleg nulla SMS 30 Ft
      SMS-értesítés parkolás indításáról 30 Ft
      SMS-figyelmeztetés fix idejű zóna végére 30 Ft
      SMS-értesítés parkolás leállításáról 30 Ft
      Számlaküldési díj papíralapú számla esetén 300 Ft
      Számlaküldési díj e-számla esetén 30 Ft
    Egyéb díjak Bankszámlára történő visszautalás, 300 000 Ft-ig 500 Ft
      Bankszámlára történő visszautalás, 300 000 Ft felett 0,8 %
      Levelezési díj – Belföldi címre 300 Ft
      Levelezési díj – Külföldi címre 500 Ft


    Számla ismertető
    A kiemelt részekre kattintva láthatja a pontos leírást!


    Térkép Bővebben Bővebben Bővebben Bővebben Bővebben Bővebben Bővebben Bővebben Bővebben Bővebben Bővebben Bővebben Bővebben

    mpark.hu

    „E-MIM-2015-123”- Az adott elszámolási időszakban kibocsátott számla sorszáma.

    mpark.hu

    „Elektronikus számla”- 2014. szeptember 1.-től a gyorsabb, olcsóbb és kényelmesebb ügyintézés érdekében a számlák elektronikus formában (e-számla) kerülnek kiállításra. Amennyiben papírszámlát szeretne igényelni, bruttó 300 Ft-os díj ellenében kiállítjuk és elküldjük Önnek a www.mpark.hu-n megadott levelezési (ennek hiányában számlázási) címére.

    mpark.hu

    „Számlakibocsátó” – Az MPark Mobilparkolási Rendszer szolgáltatójának cégadatai és elérhetőségei. Az elérhetőségek mellett a bankszámlaszám is itt található, melyre az MPark-egyenleg feltöltésekor van szüksége.

    mpark.hu

    „Vevő” – A szolgáltatás igénybe vevőjének neve és címe található itt. Ha a számla nem a szolgáltatást igénybe vevő, hanem attól eltérő –természetes vagy jogi személy – folyószámla-egyenlege terhére igénybe vett szolgáltatásokról kerül kiállításra, akkor ezen személy adatait tartalmazza ez a rész.

    mpark.hu

    „Telj.:, számla kelt., fizetési hat.:” - A számla kelte a számla kiállításának dátumát jelenti, a teljesítés kelte a folyamatos szolgáltatás miatt megegyezik a fizetési határidővel.

    mpark.hu

    „Parkolási díj” – A parkolás ellenértéke (percenkénti parkolási díjtétel vagy fix idejű zóna esetén a fix idejű zóna díjtétele), melyet az Ügyfél a Szolgáltatón keresztül az NMF Zrt. részére – ld. „A számla közvetített szolgáltatást tartalmaz” - fizet meg. A mindenkor érvényes parkolási díjak részletes listája a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. honlapján, ITT tekinthető meg.

    mpark.hu

    „Kényelmi díj” – Az MPark szolgáltatás igénybevételének díja, melyet az Ügyfél részben az a Szolgáltatón keresztül az NMF Zrt. részére – ld. „A számla közvetített szolgáltatást tartalmaz”-, részben pedig a Szolgáltató részére fizet meg. A mindenkor érvényes kényelmi díjak részletes listája a Szolgáltató honlapján, ITT érhető el.

    mpark.hu

    „SMS díj” – A Szolgáltatás igénybevétele során, az Ügyfél által eszközölt beállításoknak megfelelően kiküldött értesítő SMS-ek díja. A mindenkor érvényes SMS díjak részletes listája a Szolgáltató honlapján, ITT érhető el.

    mpark.hu

    „Számlázási díj” – Elektronikus számla esetén bruttó 30 Ft, papírszámla esetén bruttó 300 Ft, mely a számla www.szamlazz.hu számlázórendszerben való előállításának költsége, illetve papíralapú számla esetén a postai kézbesítés költsége.

    mpark.hu

    „Fizetendő” és „Teljesítési időszak” és „A számla pénzügyi teljesítést nem igényel”- Ez a rész az Ön számára legfontosabb információkat tartalmazza: az elszámolt időszakot, valamint a fizetendő összeget. Amennyiben Ön pre-paid ügyfél (előre feltöltött egyenleg terhére veszi igénybe szolgáltatásainkat), számlája pénzügyi teljesítést nem igényel. Amennyiben post-paid ügyfél, kérjük, fordítson kiemelt figyelmet a számla fizetési határidejére!

    mpark.hu

    „ABC-123”– Az információ tájékoztató jellegű, a számla és az ügyfél könnyebb beazonosítását szolgálja. Jellemzően azon gépjármű rendszáma, amelyre a szolgáltatás igénybe vétele történt. FIGYELEM: Amennyiben az Ön egyenlegéhez több rendszám van hozzárendelve, úgy a flottában szereplő rendszámok közzül egy tetszőleges, a rendszer álltal véletlenszerűen kiválasztott rendszám szerepel itt.

    mpark.hu

    „06302456789”– Az információ tájékoztató jellegű, a számla és az ügyfél könnyebb beazonosítását szolgálja. Jellemzően azon telefonhoz tartozó telefonszám, amelyről a szolgáltatás igénybe vétele történt . FIGYELEM: Amennyiben az Ön egyenlegéhez több rendszám van hozzárendelve, úgy a flottában a betűrend szerinti első telefonszám szerepel itt.

    mpark.hu

    „A számla közvetített szolgáltatást tartalmaz”- A szolgáltatás nyújtása során a Szolgáltató a számlán szereplő egyes tételeket (pl. parkolási díj) 3. személy által nyújtott szolgáltatásként saját nevében, az erre vonatkozó szerződés alapján, az abban rögzített módon részben vagy egészben, változatlan formában értékesíti tovább. (ld. még: Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. tv. 15.§)

    Panni, az MPark arca
    A parkolási díjfizetést sokan "kötelező rossznak" érzik és összességében egy negatív élményként élik meg. Ezért azt gondoltuk, hogy ügyfeleink felé egy mosolygós hölggyel nyitunk, aki jelképezi azt a hozzáállást, amelyet nap, mint nap tanúsítunk ügyfeleink irányába. Azért választottuk Pannit az MPark arcának, mert fontosnak tartjuk a mosolyt, amelyből egyre kevesebbet látni manapság.
    Találkozz Pannival Facebook oldalunkon is.
    Céges lehetőségek
  • Kiemelt Partnerség

    Tisztelettel ajánljuk figyelmébe Kiemelt Partneri Szerződésünket, mely szerződés megkötése esetén lehetőségük van telefonon vagy e-mailben bármikor feltöltést kérni, amelynek jóváírása 1 órán belül megtörténik. A feltöltésről teljesítendő számlát küldünk. A szerződés kötésének mindössze egy egyszeri adminisztrációs díja van. A szerződéskötéssel járó két legfontosabb előny az Önök számára, hogy mi előre feltöltjük egyenlegüket  az Önök által meghatározott összeggel, pénzügyi elszámolás pedig csak a számla küldés után történik, illetve a feltöltésnek átutalásos fizetési mód esetében nincs kezelése költsége.
    Hogy a rendszer mikor küldjön figyelmeztető SMS-t alacsony egyenlegről, azt Önök tetszés szerint beállíthatják a kártyaszám és PIN kódos belépés után az Adatok menü alatt.
    Amennyiben bármilyen kérdésük felmerül a Kiemelt Partneri Szerződésünkkel kapcsolatosan, állunk szíves rendelkezésükre.
  •  

    © 2014 Mobilis in Mobili Kft. - Minden jog fenntartva